Obsah tohoto blogu (texty a fotografie) podléhá platným zákonům o autorských právech. Všechny materiály jsou určeny pouze k prohlížení. Pokud chcete použít text, část textu nebo fotografie, kontaktujte autorku blogu.

neděle 13. prosince 2015

EFT metoda

EFT - anglická zkratka slov Emotional Freedom Technichniques - v překladu Techniky emoční svobody. 
Já jsem se do této metody vrhla po hlavě, aniž bych věděla, co to přesně obnáší, co se bude dít. Nic jsem si dopředu nenačetla, jen jsem byla pevně přesvědčená, že mi tato metoda pomůže a to přesvědčení je dle mého názoru to nejdůležitější, ať už se rozhodnete pro tuto, nebo jinou metodu. 
Tato metoda je tedy podle mě určena pro všechny, kteří pomoc opravdu chtějí, kteří jsou připraveni na změnu, pro ty, kteří jsou připraveni na změnu svého myšlení, chování, chtějí sami se sebou pracovat, protože bez práce nejsou koláče.
Jak jsem se později dozvěděla, je tato metoda ve světě velmi uznávaná a její úspěšnost je až 90%. Je to psychosomatická relaxační technika, která využívá i některých poznatků tradiční čínské medicíny. Tato metoda pracuje s energetickými drahami v našem těle a jejich reflexními body. Jejich aktivací komunikujeme s naším tělem, se svou energií, pamětí, vědomím i podvědomím a hlavně emocemi. Každý z nás si za celý život prošel různými úskalími, která se mu ukládají v mysli a my ať chceme, nebo nechceme si to neseme stále dál s sebou. Uvolněním těchto negativních emocí, své bolesti, můžeme všechna ta úskalí, prožité strasti přeměnit z emoce na zkušenost, dáme jí jméno a tím pádem se s ní můžeme rozloučit.
Abych vám to konkrétně přiblížila, popíšu vám stručně jedno takové moje sezení:
Moje terapeutka byla skvělá a celkem "drsná" žena, což bylo pro mě v tu chvíli velmi žádoucí. Přišla jsem k ní s tím, že chci změnit své chování k svému muži, takže jsme začaly... ukázala mi na které body mám poklepávat a přitom jsem opakovala po ní věty, které ona říkala, případně jsem odpovídala, když položila otázku... "chci změnit své chování ke svému muži", to jsem zopakovala, následovala otázka PROČ, odpověděla jsem (za stálého poťukávání), "protože všechno svým chováním kazím", následovala věta od ní... "chci změnit své chování ke svému muži, protože všechno svým chováním kazím"... zopakovala jsem to a následovala opět otázka "je pravda, že všechno kazím?"... poklepávala jsem a řinuly se mi slzy... odpověděla jsem "asi ne"... opět věta od terapeutky "asi není pravda, že všechno svým chováním kazím já", zopakovala jsem to... otázka "proč tedy chci změnit své chování ke svému muži"... moje odpověď "protože jsem kráva"...
Dost jsem to zestručnila, věty se vícekrát opakovaly, občas přes moje slzy bylo nutné otázku říci víckrát, ale takto to probíhalo a musím říct, že to bylo naprosto úžasné. Při každé terapii vylezl na povrch nějaký kostlivec, který byl uklizený hluboko v podvědomí, vypadalo to, že neexistuje, ale on byl jen velmi dobře schovaný, ale když už člověk začne uklízet, měl by to vzít pořádně a neriskovat, že mu nějaký bubák vyleze později a zkazí mu nově nabité sebevědomí a pozitivní myšlení. Po každé terapii jsem odcházela absolutně nabitá energií a po půl roce od terapeutky neodcházela ta zničená ženská s minimálním sebevědomím, ale šťastná žena, která ví, co chce a hlavně ví, co nechce.

Žádné komentáře:

Okomentovat